A Miskolci Építész Műhely (Sulyok Miklós, Bán András)
grafikai és tipográfiai terv
210x247 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Prime Rate
2023
+ Szép Magyar Könyv Díj
//
A könyv a nyolcvanas-kilencvenes évek egy sajátos szerveződésű és hatású éptész közösség történetét és utóéletét dolgozza fel. A könyvterv reflektál a kor vizuális atmoszférájára, de formailag nem pusztán meg megidézni igyekszik azt, hanem sokkal inkább az időszak progresszív szellemiségét helyezi fókuszba. Elsősorban a szokatlan, kettős színhasználat adja a fő karakterelemet, mely az archív fotók, valamint a sajátosan tagolt, az ikonikus Bercsényi-kiadványokra áttételesen utaló monotype alapú tipográfiával társítva eredményezi a könyv megjelenésének egyediségét.
Tolerancia
plakát
360x530+ mm / 400 dpi / cmyk
kiadó: Tolerance Project Inc., New York
2023
kiállítva:
_ Maribor, Szlovénia, 2023.06.29.
_ New York, USA, 2023.07 04.
//
A Tolerance Project Mirko Ilić kezdeményezésére létrejött globális közösségi művészeti mozgalom, mely a design aktivizmust helyezi a fókuszba. A világ minden tájáról személyesen felkért alkotók fokozatosan bővülő köre, valamint az általuk készített plakátokból álló gyűjtemény képezi az alapját a világ különböző pontjain folyamatosan megrendezésre kerülő Tolerance Poster Show-knak.
Reimholz Péter (Csomay Zsófia szerk.)
grafikai és tipográfiai terv
210x250 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Pauker Nyomda
2022
//
A könyv a magyar építészet közelmúltjának kiemelkedő alkotója halála után tizenöt évvel megjelent posztumusz monográfiája. Pályáját építészeti munkáin, valamint saját írásain keresztül mutatja be a kötet, melyet Szalay András tanulmánya egészít ki, és melyet felesége és pályatársa, Csomay Zsófia szerkesztett.
A könyv grafikai terve úgy rendezi struktúrába a kép- és szövegtartalmat, hogy az életmű részelemeiben és egészében egyaránt értelmezhetően jelenjen meg. A kötésterv kombinált technikával, erős anyagszerűsége plasztikai hatásán keresztül igyekszik reflektálni Reimholz építészeti gesztusainak karakterjegyeire.
Moholy125
plakát
700x1000+ mm
digitális nyomat
kiadó: Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága, Budapest
2020
kiállítva:
_ Graphifest, MOME Ground, 2020
publikálva:
_ Moholy125 katalógus
//
Modern házak és lakóik (Ferkai András)
grafikai és tipográfiai terv
240x270 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Gyomai Kner Nyomda
2019
//
Nagy Tamás - Munkák és inspirációk
grafikai és tipográfiai terv
248x290 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Gyomai Kner Nyomda
2019
//
Építészet és kultúra (Cságoly Ferenc)
grafikai és tipográfiai terv
200x229 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Gyomai Kner Nyomda
2019
//
copy/paste
plakát
700x1000 mm, digitális nyomat
kiadó: Tipózóna, Eszterházy Károly Egyetem, Média és Design Intézet, Eger
2019
kiállítva:
_ Tipózóna /3/, EKMK Templom Galéria, Eger, 2019.04.11.-05.16.
publikálva:
_ Tipózóna /3/ katalógus
//
Golda János (Somogyi Krisztina)
grafikai és tipográfiai terv
230x275 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Pauker Nyomda
2018
//
Thirtythree - A fotográfia új horizontjai a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen
grafikai és tipográfiai terv
170x240 mm, offszet
kiadó: Hatje Canz, Berlin
nyomtatás: DZA Druckerei zu Altenburg GMBH, Altenburg
2018
//
left/rigt
plakát
700x1000 mm, digitális nyomat
kiadó: Tipózóna, Eszterházy Károly Egyetem, Média és Design Intézet, Eger
2018
kiállítva:
_ Tipózóna /2/, Templom Galéria, Eger, 2018.03.29.-05.10.
publikálva:
_ Tipózóna /2/ katalógus
//
Future Traditions Project Book
grafikai és tipográfiai terv
195x225 mm, offszet, egyedi szövött textil borító
kiadó: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, University of South-Eastern Norway
nyomtatás: Conint-Print
2016
//
A Future Tradition projekt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a University of South-Eastern Norway közös kutatási és oktatásfejlesztési programja, melynek célja a népi kultúrák tradicionális kézműves technikáinak és motívumainak nemzeteken átívelő kortárs újraértelmezése.
Ennek eredményeit a Project Book foglalja össze, mely rögzíti a program koncepciójával, valamint a hozzá kötődő eseményekkel kapcsolatos információkat, valamint dokumentálja a norvég és magyar hallgatók egyéni projekt eredményeit.
A könyvterv aktívan reflektál a program szellemiségére olyan vizuális utalások formájában, melyek a képi észlelés paradoxonaira irányítják figyelmünket. Különlegessége a keménytáblás változat egyedi tervezésű textil borítása, mely a könyv motívumrendszerét anyaggal társítva ad újabb értelmezést a vizuális koncepciónak.
Bán Ferenc építészete (Szabó Levente)
grafikai és tipográfiai terv
230x275 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Gyomai Kner Nyomda
2015
+ Szép Magyar Könyv Díj
//
Molnár Farkas (Ferkai András)
grafikai és tipográfiai terv
240x290 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Gyomai Kner Nyomda
2011
+ Szép Magyar Könyv Díj
//
Zsinagógák Magyarországon 1782-1918 (Klein Rudolf)
grafikai és tipográfiai terv
240x305 mm, offszet
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Mesterptint
2011
//
Magyar Nemzeti Galéria
komplex intézményi arculat
megbízó: Magyar Nemzeti Galéria
2010 (jelenleg érvényben)
+ Magyar Formatervezési Díj
//
Magyar Állami Operaház
komplex intézményi és kommunikációs arculat
megbízó: Magyar Állami Operaház
2008-2010 (jelenleg érvényben)
//
Design Hét Budapest
kommunikációs arculat
megbízó: Design Terminál
2009-2012 (érvényben 2021-ig)
//
A 2003-ban alapított budapesti Design Hét első logotípiáját Kara György tervezte, mely 2009-ig volt érvényben. Ekkor döntött a Design Terminál a változtatás szándékáról és meghívásos pályázat útján az új arculat kiválasztásáról.
Az új logó magában foglalja a program teljes nevét magyar és angol nyelven egyaránt. A redukált geometria pszeudo térbeliséget sejtet és a végpontok közötti kapcsolatot jeleníti meg, utalva az esemény szellemiségére, mely a kapcsolódást, az összefüggések keresését helyezte a fókuszba.
MKB Bank
komplex vállalati és kommunikációs arculat
megbízó: MKB Bank Nyrt.
2009 (érvényben 2023-ig)
//
Péter Vladimir könyve
grafikai és tipográfiai terv
230x275 mm, offszet
társtervező: Zsótér László
fotó: Máté Gábor
kiadó: Terc Kiadó, Budapest
nyomtatás: Mesterprint
2007
//
Budapest 2010 - Európa Kulturális Fővárosa, Pályázati koncepció
grafikai és tipográfiai terv
265x265 mm, offszet
megbízó: Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala
2005
//
Magyarország először 2005-ben pályázott Európa Kulturális Fővárosa címre, melynek keretében több magyarországi város között Budapest is a jelöltek közt volt. A főváros pályázata Bojár Iván András vezetésével készült, összeállításának és formába öntésének művészeti vezetője Vargha Balázs volt.
A hivatalos pályázati anyag egy könyv formájában öltött testet, mely tokba illeszkedő keménytáblás, valamint paperback változatban is megvalósult.
embléma.hu (Vargha Balázs szerk.)
kutatási projekt dokumentáció
165x165 mm, offszet
kiadó: Stalker, Budapest
nyomtatás: Keskeny Nyomda
támogató: NKA
2004
//
A könyv Vargha Balázs önálló kezdeményezésű design kutatási programjának dokumentációja, mely az emblématervezés rendszerváltástól 2004-ig terjedő tizenöt évének eredményeit kutatta és gyűjtötte egybe. A felhívás nyomán összegyűjtött anyagot az erre felkért szakértő bizottság véleményezte és állította össze a könyvben végül publikálásra került háromszáz mű válogatását.
A szerkesztő bizottság munkájában részt vett Bakos Katalin művészettörténész, Nemes Juli kreatívigazgató, Zsótér László tervezőgrafikus művész, Pohárnok Mihály design menedzser, Lőrincz Attila tervezőgrafikus, a Magyar Grafikai Stúdiók Egyesületének elnöke, Nagy Bálint a Matáv kommunikációs igazgatója, Auth Attila grafikusművész. A könyv Szentpéteri Márton előszavával jelent meg.
plakát.hu (Vargha Balázs szerk.)
kutatási projekt dokumentáció
165x165 mm, offszet
kiadó: Stalker, Budapest
nyomtatás: Keskeny Nyomda
támogató: NKA
2006
//
A plakát.hu a korábbi embléma.hu projekt folytatása, mely a tervezőgrafika egyik legnagyobb hatású műfaja, a plakáttervezés rendszerváltás utáni másfél évtizedének történetét dolgozza fel.
A felkért szerkesztőbizottság tagjai voltak: Árendás József Munkácsy-díjas grafikusművész, Bakos Katalin művészettörténész, Nemes Juli kreatívigazgató, Zsótér László tervezőgrafikus művész, Pohárnok Mihály design menedzser, Lőrincz Attila tervezőgrafikus, a Magyar Grafikai Stúdiók Egyesületének elnöke, Nagy Bálint a Matáv kommunikációs igazgatója. A könyv előszavát Somogyi Krisztina írta.
Tégla (Ferkai András-Turányi, Gábor-Máté Gábor)
grafikai és tipográfiai terv
300x420 mm, offszet
fotó: Máté Gábor
kiadó: Stalker, Budapest
nyomtatás: Recto Nyomda
2002
//
A különleges kiadvány témája a magyar kortárs téglaépítészet, melyet Turányi Gábor szerkesztésében, Ferkai András tanulmánya és Máté Gábor fotográfiái által dolgoz fel. Rendhagyó formátuma és kötése (akár nevezhető csomagolásnak is), a sajátos tipográfiai megoldások, valamint az extrém méretű oldalpárokon szokatlan kompozícióba rendezett monokróm fotók kölcsönöznek sajátos karaktert a kiadványnak.
Aranypenge Kreatív Fesztivál
kommunikációs arculat
megbízó: Magyarországi Kreatív Ügynökségek Szövetsége
2002-2006
//
Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem
komplex intézményi arculat
megbízó: Határon Túli Magyarok Hivatala
2002 (jelenleg érvényben)
//
2002-ben indította magyar nyelvű képzéseit a Sapientia egyetem, Erdély területén négy helyszínen, Kolozsváron, Marosvásárhelyen, Csíkszeredán és Sepsiszentgyörgyön.
Az intézmény arculatának megtervezésére a Stalker Studio kapott megbízást. Frissen alapuló intézmény lévén az arculat előzményektől mentes volt, ugyanakkor speciális kulturális pozíciója az arculat szintjén is megkerülhetetlen szempontot jelentett. Az embléma az erdélyi hagyomány egyik legjellegzetesebb jelképe, a tulipán átírásán alapul, melyet azonban úgy jelenít meg, hogy a jelentését további rétegekkel terjeszti ki azáltal, hogy a forrás, valamint a nyitott könyv motívumai is finoman megjelennek benne, egyszerre utalva a kulturális gyökerekre és a tudományos fókuszra.
Az arculati rendszer kiterjed a teljes intézményi működésre a hivatali levelezéstől az épületek információs rendszerén át a reprezentatív akadémiai funkciók attribútumaiig.
Magyar Televízió
komplex intézményi és csatorna arculat
megbízó: Magyar Televízió Zrt.
2000-2003
+ Kamera Hungária Díj, + Aranyrajzszög Díj
//
A magyar állami közszolgálati televíziótársaság, a Magyar Televízió (MTV) 2000-ben működésének átfogó reformját hajtotta végre. A műsorstrukúra átalakítása mellett kiemelt jelentőséget kapott az MTV által sugárzott két televíziós csatorna vizuális identitásának egységes rendszerben való megújításának szándéka. A design koncepció kialakítására 1999-ben kiírt meghívásos pályázat nyerteseként a Stalker Studio kapott megbízást.
Lényeges változást jelentett a csatornák elnevezésének megváltoztatása, melyek ekkor évtizedes múltú MTV1 és 2 helyett M1 és M2 nevet vették fel, ami egyértelmű nyomatékot adott a megújulás mélyreható szándékának.
A design koncepció a közszolgálatiság közösségi és humán karakterére épült. A korszak aktuális trendjeivel tudatosan szembehelyezkedve, a technikai bravúrok nyújtotta virtuális látványvilággal szemben emberi gesztusok és természeti képek alkották a műsorfolyamot keretező mozgóképes arculati elemek fő motívumait.